Katarina Hočevar

Moje ime je Katarina Hočevar, radim kao istraživač saradnik na Odeljenju za evolucionu biologiju, Instituta za biološka istraživanja „Siniša Stanković“-Instituta od nacionalnog značaja za Republiku Srbiju (IBISS). Osnovne akademske studije završila sam 2016. godine, na Biološkom fakultetu, Univerziteta u Beogradu. Na istom fakultetu školske 2016/2017. godine završila sam master akademske studije, u okviru modula Molekularna biologija i biotehnologija biljaka, i školske 2017/2018. godine upisujem doktorske studije, studijski program Biologija, modul Evoluciona biologija. Doktorsku disertaciju radim pod mentrostvom dr Sanje Manitašević Jovanović, višeg naučnog saradnika IBISS-a i dr Tijane Cvetić Antić, vandrednog profesora Biološkog fakulteta. Na IBISS-u sam zaposlena od novembra 2017. godine.

Moje osnovno naučno-istraživačko interesovanje je fokusirano na proučavanje adaptivnog odgovora biljnog organizma na globalno zagrevanje. Posebno sam zainteresovana za analizu fenotipskih odgovora biohemijskih i morfološko-fizioloških osobina biljaka Iris pumila L. na blagi porast ambijentalne temperature koji simulira uslove globalnog zagrevanja. Paralelno, širim istraživačka interesovanja na primenu metoda geometrijske morfometrije u analizi oblika cvetnih organa I. pumila.

Članica sam Evropskog društva za evolucionu biologiju (ESEB), Srpskog evolucionog društva, Društva za fiziologiju biljaka Srbije (DFBS) i Srpskog društva za molekularnu biologiju (MolBioS).

Pored svojih istraživačkih aktivnosti, učestvujem u popularizaciji nauke putem prezentacije savremenih bioloških koncepata široj javnosti. U tu svrhu, aktivno sam učestvovala na manifestacijama kao što su Dan biodiverziteta (2017.), Festival nauke (2019.), Dan Fascinacije biljkama (2022.) i Noć istraživača (2022.). Takođe, učesnica sam projekta ReFocuS FLOW, dobijenog u okviru poziva HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01, čiji je rukovodilac dr Jasmina Nestorović Živković.